33 godine s vama, uz vas, zbog vas!

OĆITOVANJE O PRIMJEDBAMA I PRIJEDLOZIMA ZA NOVI KU

OĆITOVANJE O PRIMJEDBAMA I PRIJEDLOZIMA ZA NOVI KU

 

Poštovani članovi HSDK,

budući da je stiglo dosta primjedbi i prijedloga na tekst novoga KU, nalazim potrebnim još jedan puta pojasniti to što se sada radi.

U prethodnom dopisu sam napisala da je zadan financijski okvir Kolektivnog ugovora za 2015. i nerealno je misliti da možemo izpregovarati bilo što što se ne uklapa u taj okvir. To naravno znači da smo ograničeni u pregovorima i u promjenama. Ali to ne bi smjelo biti razlogom da ne poboljšamo sve one odredbe koje će ubuduće osigurati jasnije i jednostavnije odnose i usporedbe. Zato su prijedlozi da se izmjene koeficijenti i osnovica na način da osnovica bude jednaka onoj za službenike i namještenike u upravnim tijelima Grada Zagreba, a koeficijenti ujednačeni s njihovim koeficijentima.

Zašto smanjujemo koeficijente? Zato što su ti manji koeficijenti usporedivi s koeficijentima u upravi: spremačica u upravi ima koeficijent 1,10 i osnovicu 4.602, što je plaća 5.062. Naša spremačica sada ima koeficijent 1,32 i osnovicu 3.620 što je plaća 4.778 kuna ili 283 kune manje. Ovakve usporedbe vrijede i za druga radna mjesta, pri čemu je naravno jako važno s kim se uspoređujemo. To sam pokazivala i dokazivala u svim tabelama koje sam radila od veljače prošle godine i slala vam ih. Koncert majstor Zagrebačke filharmonije (3,70) uspoređen je s pomoćnikom pročelnika (3,74).

Ostaje li za glumce raspon koeficijenta kako je to bilo i do sada? Ostaje raspon od 1,98 do 2,67, a prvaci imaju 3,03.

Zašto Zagrebačka filharmonija ima više koeficijente od ostalih u kulturi? Taj sustav je svojedobno uveden zbog činjenice da glazbenici u ZF posao dobivaju na međunarodnim audicijama, te da godišnje sviraju oko 60 premjera. U njihovu je radu ponavljanje koncerta rijetkost, te je takav rad vrednovan povećanim koeficijentima. Majstor tona nije popunjeno radno mjesto i njega treba izostaviti,

Zašto šefovi računovodstava i tajnici ustanova imaju koeficijente koji su znatno niži od koeficijenata stručnih radnika? Opći poslovi su vjerojatno sukladno vrednovanju u Uredbi Vlade RH vrednovani i na lokalnoj razini  u pravilu manje od stručnoga rada. Zašto je tome tako, ne znam, ali je to nepobitna činjenica. U ovom prijedlogu KU njihov koeficijent s VSS je 2,16 što je razina višeg stručnog suradnika u upravi i zaista se može ocijeniti niskom. Na pregovorima smo to pitanje posebno otvorili, pa je predstavnica Ureda za financije rekla da će se zauzeti za korekciju toga koeficijenta na više. U VŠS pomicanje nije moguće napraviti ,jer je 1,93 najviši koeficijent za tu spremu u upravi. Oni šefovi računovodstava i tajnici koji imaju SSS su iznimka, a s koeficijentom 1,61 uspoređuju se s upravnim referentom (1,64).

S obzirom na zadani financijski okvir mala je vjerojatnost da se u 2015. može očekivati pomicanje navedenih koeficijenata, a pregovarački odbor Grada je odbio da se uopće razgovara o ujednačavanju koeficijenata i jednakoj osnovici. Osobno mislim da ostajanje na sadašnjim koeficijentima i nižoj osnovici za sve kulturne radnike nije dobro, a što je i dokazano u proteklom razdoblju.

Prijedlog je da se uvede mjesto “tehničar pozornice” SSS, s koeficijentom 1,42 – nazive radnih mjesta ne određuje i ne predlaže sindikat. Prema zakonima to je posao poslodavaca koji u skladu sa pravilima struke i organizacijom rada određuju nazive. Predloženi koeficijent je znatno povećanje i nedvojbeno dovodi do lančanog povećanja koeficijenata jer taj koeficijent sada ima tehničar tona i multimedije.

Je li ovo šminkanje KU bez pravog rezultata? Za sve kojima promjene koje su se dogodile tijekom ljeta nisu bile važne, ovaj prijedlog KU je bespotreban. Ja sam uvjerena da je kolektivni ugovor jedini dokument koji konkretno osigurava razinu pojedinih prava radniku pod uvjetima koja su ugovorena. Utoliko je KU ipak zaštita i izvjesnost za radnika (dodatak od 0,5% za godine staža nije zakonska obveza poslodavca i on je može i ne mora dati, kada piše u KU onda je to obveza od koje poslodavac ne može šaleći odustati, samo kao jedan od primjera). Ne slažem se s tvrdnjom da se ne možemo uspoređivati s upravom, jer se to uvijek radi, dapače, cijeli sistemi koeficijenata na državnoj razini, a onda i na lokalnoj izgrađeni su upravo na uspoređivanju složenosti poslova i odgovornosti).